İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

“En iyi fotoğrafı çekebilmek asıl hedef olmalı”

Ekonomi Gazetecileri Derneği’nin (EGD) düzenlediği “Fotoğraf Eğitimi” geniş bir katılımla gerçekleşti. Etkinlikte Canon Ürün Müdürü Cüneyt Akman, Canon fotoğraf makinelerinin teknik özelliklerini anlatırken, fotoğrafçılık eğitmenleri Nihat Karadağ ile Eda Kum; ışık bilgisinden çekim tekniklerine, estetik ve kompozisyondan fotoğrafın tarihine kadar pek çok konuda fotoğrafı ele aldılar.

EGD üyelerine fotoğraf çekmenin püf noktalarını anlatan Nihat Karadağ ve Eda Kum, teknolojinin ilerlemesiyle düşünülmeden araştırılmadan çok fazla fotoğraf çekildiğini de kaydederek, bu görüntü kirliliğinin önlenmesi için eğer uygun olan ortam yakalanmıyorsa bazen o kareyi çekmek yerine ?fotoğraf için o kadar vazgeçmek? felsefesinin uygulanması gerektiğini belirttiler.

Eğitimin sonunda, EGD Başkanı Celal Toprak tarafından eğitmenlere, birer teşekkür plaketi verildi.

“Fotoğraflarda, görüntü kirliliği had safhada”

Ekonomi muhabirlerine temel fotoğraf eğitimi veren Fotoğraf Eğitmeni Nihat Karadağ, fotoğrafı oluşturan temel unsurları anlattı. Fotoğrafta kadrajın önemine dikkat çeken Karadağ, arka fonun ve alan derinliğinin etkisini örnek fotoğraflarla gösterdi.

Bir fotoğrafın en önemli unsurunun kompozisyon olduğunu vurgulayan Karadağ, artık herkesin “fotoğrafçı” olduğunu ve birçok kişinin kompozisyona dikkat etmediği için görüntü kirliliğinin had safhaya ulaştığı fotoğrafları çektiğini söyledi.

Herkesin veya her şeyin fotoğrafının çekilmesi yerine, anlatılmak isteneni en iyi şekilde anlatacak karelerin çekilmesi gerektiğini anlatan Karadağ, bu şekilde daha iyi fotoğrafların ortaya çıkacağını açıkladı.
“Fotoğraf, çoğu zaman vazgeçmektir”
Fotoğraf eğitmeni Eda Kum ise ?Günümüzde, teknolojinin gelişimindeki hızı yakalamaya çalışan digital DSLR makineler ve digital compact makineler nedeniyle, fotoğrafçı deklanşöre basarken daha az düşünerek arka arkaya basmaya başlamıştır. Zihinlerde oluşan ortak mantık da; ?-bol bol çekerim, kötüyse silerim!? olmuştur. Halbuki şartlarımız ne olursa olsun, en iyi fotoğrafı çekebilmek, asıl hedefimiz olmalıdır. Bunun için de vizörden bakarken, çekilen konuya uygun olarak, ışık, bakış yüksekliği, bakış yönü, altın oran gibi fotoğrafta kompozisyonun öğelerini, hızlıca zihnimizin süzgecinden geçirip, en doğru kadrajı yakalamaya çalışmalıyız. Unutmamalıyız ki, eğer estetik ve doğru fotoğrafa ulaşmak istiyorsak, uygun kompozisyon yakalanmadığı taktirde, fotoğraf çoğu zaman vazgeçmek olmalıdır. Yani, o kare, gerekirse çekilmemeli, anlatılmak istenen konu, başka açılardan yakalanmaya çalışılmalıdır? diye konuştu.


sitesinden daha fazla şey keşfedin

Son gönderilerin e-postanıza gönderilmesi için abone olun.

2 Yorum

Bir yanıt yazın